04 april 2006

Otippat

Jag vet... Självtest på internet, föga nyhetsvärde, låg prettofaktor - men, men... Dessutom har jag aldrig haft någon egentlig önskan efter hund, hävdar bestämt att jag är en kattmänniska, fast på sista tiden då jag tänkt att en liten boxterrier skulle vara lite najs. Så när kulturbloggen tipsar om Go´kvälls test Vilken hund är du? så måste man ju bara. (I mitt verkliga liv så finns det ju förstås inte på vykort att jag skulle bli med hund, det lilla steget att skaffa katt känns smått omöjligt..)

Lite överraskande(?) så blev jag en grand danois! (Men visst är det en ganska cool hund?) Beskrivningen av GD(!) är ju som bättre formulerad kontaktannons, även om jag inte på mina blygsamma 166 centimetrar känner mig fullt så stor:

Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund.
Jenny Ständig har tagit bilden som
kommer från svt:s hemsida
Kommentarer överflödiga..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite knäckt över att upptäcka att jag är en engelsk bulldogstyp!

Anna Larsson sa...

Peace, love and understanding, eller hur var det? Jag tycker de verkar charmiga :)

Martin Tollén sa...

Jag blev tydligen ett djur som heter Berner senner vad det nu är för någonting. Men beskrivningen känns rätt okej.

Anonym sa...

Kan meddela att även fapars apan blev en Berner senner, liknar faktiskt Lassie litegran. Och Lassie finns det ju en nyinspelning av så man kanske är på modet igen snart.Fapars apan