13 juli 2005

Nästan som en dagbok..


Har nu fått hem alla internetbeställningar, lyssnar första gången på Ryan Adams Demolition som låter misstänkt likt Bruce S, nåja det passar ju en "gubbrockare" som mig.. Igår var det Laleh som gällde, det låter lovande, väldigt eklektiskt, gillar särskilt Bostadsansökan och Storebror som är väldigt Cornelisinspirerande, jag misstänker att fler låtar växer med lyssningen. Tack Marit för musiktipsen! Trodde förövrigt att man var j*a alternative som lyssnade på Hyvönen, men tji fick jag, favvolåten The Modern spelas ungefär överallt (min empiri är iofs inte så stark då jag mest lyssnar på P1). Nåja, bra musik ska spridas och hade inte Marit Bergman tipsat på hemsidan så hade ju inte jag heller upptäckt Hyvönen, det var ju inte direkt så att jag gått på en cool garagespelning…
Även our precious, digitalkameran har kommit! Kanske blir det bilder från mitt liv här någon gång, datorn med bra uppkoppling har dock ett förhistoriskt operativsystem (förstår inte vad den kan använda sina USB-portar till), datorn med bra operativsystem har dock dålig uppkoppling och ynkligt ramminne (men än så länge verkar det funka ändå, trots den lite märkliga anvisningen för programvaran till kameran, Windows 98 kräver 128 MB RAM, Windows XP kräver 256 MB). Dagens i-landsproblem, kan man lugnt sagt säga..

Inga kommentarer: