10 juli 2005

A girl with a plan!

Nu är det 19 dagar kvar tills jag måste lämna in en i princip färdig version av min D-uppsats och jag har producerat ca 5 sidor användbar (?) text. Så jag säger hejdå till mitt sociala liv för en tid framöver och sätter upp stränga restriktioner för mitt leverne. Gå upp senast 7.30 på morgonen för att vara igång med skrivandet/läsandet senast 9.00 (strängt i min värld i alla fall), socialt umgänge endast efter kl. 20.00 – om ens då, socialt umgänge är inte att rekommendera i min plan, internet 1 h/dag (det ska bli mycket intressant att se hur det går..) 15 000 – 17 000 ord ska det bli enligt uppsatsanvisningarna vilket i mitt fall betyder att jag har 32 – 37 sidor kvar att skriva, 1,68 – 1,94 sidor per dag ska alltså produceras i snitt. Vilket väl kanske inte låter så blodigt om man bara vet vad man ska skriva… jag tror jag vet ungefär vad jag ska skriva, jag tror jag har det i huvudet, men det är ju inte förrän efteråt som jag säkert vet. Hm, vi kan ju kalla det ytterligare en shoppingfri månad om man bortser från de redan beställda skivorna, DVD:n, boken, och digitalkameran

Hej då världen och alla vänner utanför bloggosfären, vi ses om en månad!

3 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Inser redan nu att jag måste göra ett avsteg från Den Stora Planen eftersom LFC spelar hemma på onsdag kl. 17.00. Å andra sidan brukar de ju som sagt inte vinna när jag tittar..

Martin Tollén sa...

Onsdag klockan 19.00 är det, så nu fick du genast två timmars extra skrivande!

Anna Larsson sa...

Vad bra, eftersom morgonplanen idag misslyckades med en gång (uppstigning 8.30, skrivning/läsning start 10.00, pga att jag inte lyckades somna i tid igår...) Då kan jag kanske kvitta de timmarna mot dagens misslyckande.. En timme tillgodo till och med, hm..