07 juli 2005

Hemma igen!

Efter två veckor på Sveriges framsida var det dags att ta sig tillbaka till hem. Borta bra men hemma bäst brukar det ju heta och det stämmer väl kanske, jag saknar uteduschen, farmors kåldolmar, jordgubbarna och naturen. Vad jag däremot inte kommer att sakna är de andra semesterfirarna som inte kan köra bil och inte kan parkera, Jonas Morian försökte införa någon slags code of conduct för tunnelbanan i Stockholm (hemskt gammalt i bloggvärlden, jag vet), eller rättare sagt vi lantisar som skulle försöka våga oss på att besöka hufvudstaden får på inget sätt avslöja oss eller störa den normala ordningen för sönderstressade stockholmare. Efter två veckor i Bohuslän är min önskan till de stockholmare som färdas västerut: blinka när du svänger, stå i parkeringsrutan när du parkerar, parkera inte där det råder parkeringsförbud (detta borde man kanske ha lärt sig i bilskolan, men , men - det är väl lätt hänt att glömma det mesta man lärde sig på intensivkursen i Flen). Om nu någon undrar hur jag kan veta att det är just Stockholmare som är sådana syndare, hm... era volvostadsjeepar avslöjar er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man, inte trodde jag att du skulle ha senaste M3 på nattduksbordet. :) Hoppas semestern va härlig!

Anna Larsson sa...

Faktiskt så har jag nappat på prenumerationserbjudandet, teknikprylar är ju väldigt roligt, även om man är ganska okunnig. (Numret innan ledde dessutom till en beställning av en Canon IXUS 50...) Semestern var underbar, förutom det ständigt gnagande dåliga samvetet att jag borde skrivit mer på D-uppsatsen, det får jag ta igen nu..