10 januari 2009

...och första nyårslöftet är...


...pappa mustaschen och jag har startat en läseklubb.

Vi kommer att läsa första delen av Marcels Prousts "På spaning efter den tid som flytt". Som i en bokklubb. Eller nåt.... Sen får vi se om de andra delarna. Men kämpar vi oss bara igenom tillräckligt många så får vi nog vara med coola klubben. Ha ha ha...

Och vi har precis spelat TP och min wannabe-färg att vara bra i är - givetvis brun.

Och boken är beställd.
Alltså, två böcker. För pappa mustaschen har inte de här böckerna heller...

4 kommentarer:

linlasj sa...

Jag hade dem, men lämnade in dem på antikvariat faktiskt...för det var ALLA!

Och det mäktade jag inte med. Läste någon mening i den första, och den fjärde eller så tror jag.

Anonym sa...

Jag har ju faktiskt klarat drygt 200 sidor i Odysseus av JamesJoyce så det här Mitt måtto får bli "hur svårt kan det va"
Jag tror att rätt miljö och rätt stämning så kan nog det här bli riktigt bra.
Go fortsättning på er alla där ute på nätet.
pappa Jan (11 januari min namnsdag)

Anna Larsson sa...

Jo, så får vi nog försöka se det. Hur svårt kan det vara... FAst jag ångrar mig nästan lite, vi kunde ju ha valt något lättare. Böckerna har inte kommit, däremot är en sauteuce (eller vad det kan heta) inhandlat. Står på kontoret, för här får det ju inte plats.

Och det egentliga första nyårslöftet är väl flytt...

Anna Larsson sa...

... och grattis i efterhand. Det var iaf inte Kenneth som missades..