24 februari 2006

Suck.

[UPPDATERAD] Så korkat, dumheten känner inga gränser. Smutskampanj via mail från jobbdatorn på partistyrelsen. Och omoraliskt, lågt och förkastligt med. Har vi lagt ribban för hur valrörelsen 06 ska se ut nu? Vem tror att detta kommer gynna socialdemokraterna, vilka kommer ligga hemma på soffan? Och tycker vi verkligen att politiken ska fungera på det här sättet?

Nej. Enda trösten i sammanhanget är att det avslöjas och att partiet får en chans att offentligt och tydligt ta avstånd från dylika kampanjmetoder. Det är inte OK.

Men jag måste erkänna att lite, lite , lite spännande är det att se om Reinfeldt kommer att polisanmäla...

Andra socialdemokratiska bloggare som också upprörs av detta: Nathalie Sundesten Landin, Urban Lindstedt, Magnus Ljungkvist, Jonas Morian och Kikki Göransson. Var det inte fler, eller är det bara för pinsamt att skriva om?

...och Martin Tollén och Marta Axner och Eric Sundström skriver också. Och några fler antar jag. Så. Nu lämnar jag detta tema och går vidare med mitt bloggliv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man är bra dum i huvet om man tror att man kommer undan med att sända sånt från sin egen dator. Suck...

Anna Larsson sa...

Han tar i alla fall sitt asnvar och lämnar, enligt Aftonbladet, så kanske finns ialla fall en efterklokhet?

Martin Tollén sa...

Jo, det finns fler som skriver om det men det gör ont så jag hade gärna sluppit. Men nu hörde jag också precis självgoda partiledare från de mindre borgerliga partierna. Där tycker jag moderaterna och deras partisekreterare Sven Otto Littorin ger ett mer ödmjukt och trovärdigt intryck.