20 augusti 2005

Man ska inte kasta spjut i radhus

Torbjörn Gustavsson, Correns politiska vänsteralibi i ledarskribentsredaktionen har gett sig ut på internet och hittat Helle Kleins blogg för första och sista gången. Jag kan villigt erkänna att inte heller jag imponerades av Helles engagerande yttrande vad gäller Stefan Holms höjdhoppande: "Stefan Holm har just rivit andra försöket på 2.32. My God!" Gustavsson klokheter om detta föregicks dock av ett ifrågasättande huruvida män borde köra bil mer likt kvinnor. Gustavsson redogör för prinsessans Madeleines äventyr i trafiken (bland annat fortkörning, bilåkning på gågata, krock med färdtjänsttaxi) och konstaterar att så illa kör inte alla karlar, varför NTF:s uttalande bör modifieras. Och jag som trodde att det var just Maddes bilkörning NTF åsyftade, tur att jag ibland läser Torbjörns Å andra sidan-spalt ibland så jag får mig lite till livs! Åh Torbjörn börja blogga snart så vi får ta del av fler av dina klokheter, ge det några år så blir du kanske ännu bättre än Helle...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det verkar som Madde kör som en hel Karl.

Körkort är bara för borgare.
Mvh
Anonym

Anna Larsson sa...

Jo, visst är det borgerligt, försök och ta dig Grytgöl utan körkort du bara..

Annika sa...

haha, kom på att inlägget där jag lämnade meddelande och skrev "ha en trevlig semester" visst inte var nytt (från juli kanske)... står dock fortfarande fast vid det jag sa om att det här var en mycket trevlig blog :)

Anna Larsson sa...

Njae, jag har varit tillbaka ett tag, men tack för hälsningen och berömmet!

Anna Larsson sa...

Annika, bloggar du själv? Tcyker det är roligt att följa upp de icke-anonyma inläggen och få nya "bekantskaper".

M sa...

Håller fullständigt med om Nek-böckerna. Men men, har lånat gymnasiets matteböcker nu, så ska väl börja kolla i dem :) Och det är bara kul om vi blir flera, så du är väldigt välkommen. Kram!

Annika sa...

Oj, sent svar, men ja, jag bloggar själv (mer eller mindre regelbundet).

heltsjuktbra.blogspot.com

Anonym sa...

bra start