19 augusti 2005

Me, myself and I

[UPPDATERAD] (Nu ska länkarna till landstinget I Östergötlands hemsida fungera om de inte gjorde det tidigare)

Med anledning av föregående inlägg kan det vara motiverat att göra en närmare presentation av mig själv. Då jag började blogga i början av juni var det inga problem med att leva en halvanonym tillvaro men när livet och politiken tar fart igen nu på hösten är det dags att komma ut ur den anonyma blogg-garderoben. Jag heter Anna Larsson och bor i Linköping. Jag är i första hand politisk, dessutom feminist och socialdemokrat. Jag har min bakgrund i SSU och senare även socialdemokratiska studentförbundet, där jag fortfarande är lite halvaktiv i den socialdemokratiska studentföreningen Spartacus. Jag är fritidspolitiker i landstinget i Östergötland, ersättare i landstingsfullmäktige, ledamot i landstingsstyrelsen och vikarierande ordförande i landstingets FoUU-beredning (där FoUU står för forskning och utveckling och utbildning). Jag dubbelkollar inte med partiprogrammet innan skriver om mina åsikter om livet och politiken i stort, däremot kan jag känna större skyldighet att ta en kik på koalitionsöverenskommelsen innan jag skriver om landstingspolitik i Östergötland mer specifikt. Jag skriver på uppdrag av mig själv och tar inga order av någon annan, jag skriver för att jag är människa. Att hålla med mig i enstaka frågor måste inte nödvändigtvis innebära att man är sossestämplad för livet - om nu någon skulle tro det.. För slutligen låna Ali Esbatis citering av Antonio Gramsci "Att leva är att ta ställning. Jag hatar likgiltiga människor", jag vet inte om jag hatar likgiltiga människor, jag gillar inte att hata människor, men jag är livrädd för att själv bli en. Så nu vet ni.

Inga kommentarer: