13 juni 2005

I väntan på sommarlov

I eftermiddag har jag sista mötet inför sommaren, sedan är det sommarlov vilket för min del innebär att det är uppsatsskrivande som gäller (D, statsvetenskap). Det finns en del teman jag dock borde ta itu med här på min lilla blogg, i väntan på att detta händer så listar jag dem:
* Varför alla borde köpa Frida Hyvönens nya skiva
* Den låga nivån på argumentationen mot Fi
* Varför alla borde köpa och läsa Carina Holmbergs Det kallas kärlek (först borde jag väl läsa ut den själv, dock).
* Att vara politisk är att vara människa

I övrigt kan jag konstatera att jag blivit radikalt radikalare men också lite mer auktoritär, när jag för ca ett år sedan gjorde testet Political compass låg jag på -3,75 på Economic Left/Right och Social Libertarian/Authoritarian -6,26. Senaste testet gav utfallet -6,13 (Economic Left/Right) och -5,23 (Social Libertarian/Authoritarian). Jag ligger alltså någonstans mittemellan Nelson Mandela och Dalai Lama, vilket väl inte är det sämsta sällskapet?

Inga kommentarer: