08 juni 2005

...

Okej, så här är det. Jag gillar att läsa andras bloggar. Jag är också skräckslagen inför tanken att avslöjas som korkad eller ointressant. Det säkraste sättet att inte uppfattas som korkad är som bekant att tiga. Men då blir man också ganska ointressant. Pest eller kolera, det är frågan.

Hade jag inte blivit bokutmanad hade jag troligtvis aldrig startat en blogg. Men jag kan inte gömma mig bakom dåliga ursäkter, tack Eric, Martin och Marit för de indirekta knuffarna... Kan ni så kan jag - en bländande logik. Vi säger så att jag testar ett tag, ser hur det går - vad är det värsta som kan hända, jag får byta vänner, parti och emigrera när jag avslöjats? So be it!

2 kommentarer:

Martin Tollén sa...

Tack för den du: "Kan ni så kan jag" Det vill säga - om en sådan sopa som Martin kan starta en blogg så tycker du att du också borde klara av det. Ja ja, jag är väl som den där flickan i din Oates-bok; jag får offra min stolthet för att hela världen ska få förmånen att läsa din blogg och det är världen säkert tacksam för!

Anna Larsson sa...

Hm, så menade jag ju verkligen inte. Det blev ju väldigt knasigt om det tolkas så, jag menar något i stil med att ni inspirerar mig - i den mest positiva av bemärkelser. Sedan var nog inte Oates-flickan stolt, utan hon gjorde en filosofiskt god gärning, typ. Emigrationen är nära...