09 maj 2009

Något att växa i...

Så blev det dags att byta kamera. Min gamla Canon IXUS har tjänat mig väl, men jag tycker att den tagit sämre bilder på sistone. Eller så har mina krav höjts... Snubblade över ett test i M3 på en Panasonic DMC-LX3 som verkade lovande. Ännu ett test i DigitalFoto (som jag egentligen inte begrep så mycket av) övertygade mig. Det här är en kamera som är alldeles för kompetent för mig och det är en kamera jag bara måste ha.


"Perfekt för dig med höga krav och stora ambitioner" som Panasonic säger själv.


Nedan några smakprov på vad min nya darling presterar. Än så länge använder jag bara använt Intelligent auto så jag kan knappast ta äran av bildkvaliteten. Men det kommer.






4 kommentarer:

Jan-erik sa...

Ja det var väl tur att pappa stöttade dig i ditt beslut för det här blev riktigt bra.

linlasj sa...

Fina. Var hittade du körsbärsträdet? Våra i parken har blommat klart.

Anna Larsson sa...

Ja jag tror det kommer att bli bra. Men attans så svårt att hitta en bra kompakt-kamperaväska. Körsbärsträden i Trädgårdföreningen. var annars?;)

linlasj sa...

Var annars och var annars...det finns som sagt flera. I T1-parken...så det så...:-) Ett utanför vår entre med.