07 oktober 2007

Hälsningar till skolgruppen


Det finns företeelser i samhället som jag stör mig på. VERKLIGEN. Dålig reklam, telefonförsäljning, människor i serviceyrken som inte är serviceinriktade, krogköer, kvällstidningslöp mm...
Även kedjebrev.
Nu har jag fått ett kedjebrev från mitt eget kära parti. Som jag inte kan svara på. Jag uppmanas att skicka det vidare till människor jag känner och ska uppmana dem att gå med partiet.
Eftersom jag är emot kedjebrev så känns det också helt avigt att uppmana "mina" bloggläsare att gå med i partiet. Ni vet att jag är med, allihopa. Och ni vet hur ni får tag i mig, är surfkunniga och kan förmodligen ta er in på socialdemokraternas hemsida för att joina om ni känner för det.
Så en hälsning till Skolgruppen a.k.a no_reply@sap.se: inga mera kedjebrev till mig tack!




4 kommentarer:

Ola J Hedin sa...

Konseverad gröt, alla utom de dåliga sätten... bla bla bla... Hur hittar man rätt Anna Larsson på Facebook?

Anna Larsson sa...

Hm.. Bra fråga. Jag är kompis med Helena I, gå den vägen kanske. Jag fattar inte så mycket av det där. ;)

Anonym sa...

Ja, och jag är ju redan med i ett annat parti som du vet...

Men vore det så att omvändelsens ljus föll över min enkla själ så ska jag nog kunna räkna ut ett sätt att bli medlem utan detta kedjebrev, hihi!

Martin Tollén sa...

Det var ju faktiskt riktigt roligt - jag insåg inte det när jag själv fick kedjebrevet. Tänk att uppmana folk att engagera sig i ett parti - och att skicka uppmaningen från en "no_reply"-adress!