11 augusti 2006

Fyra små rätter

Det går trögt på bloggfronten, får erkännas. Helt uppenbart eller hur? En olycklig kombination av hyfsad arbetsmoral (inget bloggande på arbetstid) och usel internetuppkoppling i hemmet. Men nu har jag införskaffat en ny fin blå nätverkskabel, så kanske, kanske...

Hursomhelst. Jag har blivit oväntat men smickrande bloggutmanad av Joel, fyra små rätter. Och listor, ja det har en oemotståndlig charm, så här kommer mina svar:

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Parkarbetare
Säljare Systembolaget
Studiesocial tjänsteman
Projektsekretare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Kill Bill
Sagan om ringen
Tomten är far till alla barnen
Star Wars (de gamla, utmärkta "jag-kan-inte-sova-filmer")

Fyra städer jag bott i:
Eskilstuna
Flen
Linköping
Stureby (ligger i Enskede, kanske??)

Fyra TV-serier jag gärna ser:
Hm, spontan TV-bojkott sedan några månader tillbaka, det får bli några gamla godingar:
Buffy
Sex and the city
Jävla Kajsa
Vita huset

Fyra ställen jag vill åka till:
London
New York
Djungeln (till tigrarna)
Öken

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
www.sjukvard.nu
www.lio.se
www.corren.se
www.sap.se haha, nä jag bara skojade..

Fyra favoriträtter:
Sushi
Havskräftor
Kåldolmar
Linssoppa med lamm

Fyra ställen där jag trivs:
Hemma i sängen
Stugan (i Ulebergshamn)
Under ett päronträd på Åbacka café, vid Stångån
I Trädgårdsföreningen (med filt och bok)

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Joakim
Mamma (skaffa mail!)
Kikki (börja blogga igen kanske?)
Helena ( ja, du Iacobaeus :-))


Och det här bloggandet tar usligt mycket tid...

6 kommentarer:

Anonym sa...

OK, Anna!
Jag antar utmaningen.

Anonym sa...

Jajamen, här kommer även mina svar:


Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:

Garderobiär
Bostadsförmedlare
Konsult
Internationell samordnare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Den röda filmen
Den blå filmen
Cyrano de Bergerac
Möte med Venus

Fyra städer jag har bott i:

Varberg
Stockholm
Rennes
Linköping

Fyra tv-serier jag gärna ser:

Les Guignols
Vänner
Gilmore Girls
CSI

Fyra ställen jag vill åka till:

Mexico City
Rom
Moskva
Valfri norsk fjord

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

www.programkontoret.se
www.liu.se
www.kammarkollegiet.se
www.sida.se

Fyra favoriträtter:

Kyckling Tikka Masala
Vad som helst med färsk fräst svamp
Älgstek med potatisgratäng
Toves mexikanska krubb

Fyra ställen där jag trivs:

Humanistiska biblioteket
Västra Lägern
Bosses glassbar
Min balkong

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:

Flavia Iacobaeus
Linn Johansson
Andreas Fejes
Faezeh Khalaji

mvh
Helena

Anna Larsson sa...

Kammarkollegiet? Mer nytta än nöje va?

M sa...

Jag gillar! Tillbaka på min lista igen :) Hoppas allt är bra!

Kikki Liljeblad sa...

Nu är jag tillbaka i blogvärlden sugen och taggat för massor av diskussion. På min blog svarar jag snart på din utmaning!

Anonym sa...

4 yrken:
busschaufför
bagare
snickare
nätverkstekniker
4 filmer:
desperado
vuxna människor
t2
baise moi
4 städer: (kommuner)
stockholm
upplands väsby
linköping
botkyrka
4 tv-serier:
ser helst inte serier
4 ställen jag vill åka till:
amazonas
galapagos
island
nya zeeland
4 webbsidor:
aftonbladet
heh
nordea
svt
4 favoriträtter:
sushi
grillat kött av ko
samosas
sniglar
4 ställen där jag trivs
kapstaden
aqaba, jordanien
på jobbet
hemma