21 april 2008

Förkylningstider

Jag idkar egenvård i form av en vällavvägd utsökt kombination av ipren, esberitox (naturläkemedel) och loradantin (antihistamin mot hösnuva). Vilar också, dvs har inte gått på fotboll utan stannat hemma och läst om gods och förberett mig inför onsdagens bokslutsdebatt(två olika saker). Tveksamma friskfaktorer, hoppas placeboeffekten av min medicinering kickar in snart...

Minns inte utan bitterhet hur jag som student tänkte "att jag ska aldrig bli en sån som går till jobbet när man är sjuk och smittar ner sina stackars oskyldiga kollegor". Då var jag förnuftig och visste att jag inte är oumbärlig, visste att jag blir fortare frisk om jag vilar. Men nu är jag vuxen och ser saken ur ett helt annat perspektiv.

Och givetvis är ovanstående kur inte att betrakta som egenvårdstips från mig på något sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig.
Och nu när du själv konstaterat att du är vuxen, kan väl pappa rekomendera en liten wiskey i en kopp te.
Du för övrigt fick jag visa leg på bolaget för någon vecka sedan. Det du!

Anna Larsson sa...

Hm, låg systemet nere och du skulle betala med kort eller?..

Mm det blir nog whisky och te ikväll, hemma och sjuk idag. Ingen dunderkur att ränna runt på möten i racerfart hela veckan.