22 januari 2006

Flensspekulationer

Vy över Gårdssjön


Befinner mig förnärvarande i föräldrahemmet i metropolen Flen i hopp om att få studiero och färdigställa min ytterst pretentiösa D-uppsats i statsvetenskap (obs, inget skämt, tyvärr den är väldigt pretentiös och riskerar att bli smått obegriplig…). Det blir många promenader och häromdagen såg vi självaste kungen fräsa förbi i sin modesta tyska silverfärgade bil. Och jag började fundera över Flen, det är ändå något speciellt med stället. Här har självaste kungen kor, statsministern drar sig tillbaka på Harpsund och när han slutat göra det ska han flytta in på sitt nya ställe Torp som också ligger i kommunen. Förutom dessa celebriteter var Flen också i indirekt i fokus på Moderna Museet i slutet av året med Jonas Dahlbergs utställning Osynliga städer. En av de filmer som visas är nämligen filmad i just Flen. När den mindre kända filmen Rusar i hans famn spelades in valde man just Flen för att det är en ganska anonym stad. Det är väl fantastiskt?

Slutsats? Man är ifred i Flen.

6 kommentarer:

Martin Tollén sa...

Flen. Jag har varit där en gång och det var när jag gjorde lumpen. Då var jag på väg till en manöver i Malmköping och tillbringade några timmar på Sibyllan vid stationen i väntan på bussen. Visst får man vara i fred, men särskilt roligt var det inte...

Anonym sa...

å äntligen ett livstecken från dig! Trots att du är i "skogen" så måste du ändå göra dig hörd här på sidan.
Jag har förrseten återvänt till universitets härliga värld.
// Camilla

Anna Larsson sa...

Har du! Underbart, vad läser du? Jo, nu hoppas jag att det ska bli bättre, jag är ju på Martins svarta lista så jag får skärpa till mig lite. Snart är det väl dags för våran videokväll?

Och Martin, roligt och roligt - överliggarstudenter ska inte ha roligt, de ska bli klara, suck och punkt. Men imorgon är det pubkväll på det lokala haket!

Anonym sa...

Psykologi, väldigt intressant. Sen har man en del exempel man kan relatera till om jag säger som så...

Videokvällen är ett måste och det snart.

Martin Tollén sa...

Skojigt att min utelista upplevs som ett sådant hot! Du har förhoppningsvis uppmärksammat att du åkt förts tillbaka till topplistan?

Anna Larsson sa...

C: Jo psykologi är spännande, fast för tillfället är jag lite trött på att hobbyananlysera andras beteende - så jag ska ägna mindre tid åt det :)

M: Jo, jag såg att jag lite oförtjänst har tagits til nåder igen ;), jag får väl försöka förvalta fötroendet lite bättre den här gången, fast jag vet inte om din svarta lista är den största drivkraften för mitt bloggande..